sobota, 26 czerwca 2010

Podsumowanie roku szkolnego

Szkoła dobiegła końca i zaczęły się wakacje. Chciałabym więc podsumować szkołę, książki i aktywność mojego bloga. Napisze także o :

  • Lekturach
  • Książkach które zrecenzowałam
  • Mojej biblioteczce nabytej w czasie roku szkolnego
  • Konkursach czytelniczych i nie tylko
  • Książkach, które chce przeczytać podczas wakacji


Zacznę od aktywności bloga. W tym roku szkolnym założyłam bloga na Onecie. Bardzo mi się spodobała rola blogowicza, gdyż był to mój pierwszy blog. Wszystko mi pasowało dopóki nie zaczęłam borykać się z problemami technicznymi. Przeniosłam się więc na blogspot i jestem z tego ogromnie zadowolona ;) Bardzo podoba mi się układ tego bloga oraz szablon jaki wybrałam. Nie mam już problemu z dodawaniem nowych notek. Świetnie czuję się na blogspocie i mam nadzieje, że pozostanę tu jak najdłużej.

Wstęp mam już za sobą. Teraz kolej na lektury ;P
Tegoroczne lektury oceniam na : bdb – ( Minus jest za „Krzyżaków”, których czytałam najdłużej, ze względu na trudny język i grubość książki. ) .
W tym roku na języku polskim przerabialiśmy:

„Latarnik” H. Sienkiewicz – przeczytane
„Krzyżacy” H. Sienkiewicz – przeczytane
„Pan Tadeusz” A. Mickiewicz (fragmenty) – przeczytane
„Stary człowiek i morze” E. Hemingway – przeczytane
„Syzyfowe prace” S. Żeromski –  przeczytane

Książki przeczytałam wszystkie, mimo wielu oporów. Najbardziej spodobał mi się „Pan Tadeusz” i „Stary człowiek i morze” . Zaskoczenia doznałam zaś po przeczytaniu „Syzyfowych Prac”. Mimo początkowej niechęci przypadły mi do gustu. Mam nadzieje, że przyszłoroczne lektury również wywrą na mnie pozytywne odczucia.

Zrecenzowałam : 15 książek
Nie jest to zbyt dużo ale jestem początkująca ;) Za to moje recenzje są wyczerpująco długie. Przez wakacje postaram się podwoić tą liczbę. Przynajmniej taki mam zamiar.
 
Teraz czas na moją biblioteczce nabytą w czasie roku szkolnego :

„ Trzecie oko Boga siwy” K. Nath- książka znaleziona na strychu podczas wiosennych porządków
„Pokolenie Teresy” E.Jackiewiczowa-
Zakupy na Allegro
„Cztery Łzy”  E. Nowak-
Nagroda za udział w Konkursie Mól Książkowy na etapie powiatowym w Murowanej Goślinie.
”List w butelce” K. Liebreich – Nagroda za III miejsce w konkursie czytelniczym : Twórczość D. Terakowskiej
 „Diupa” E. Nowak - Zakupione na konkursie Mól Książkowy w Murowanej Goślinie
„ Emilia z kwiatem lilii leśnej” E. Nowacka - nagroda za zajęcie I miejsca w etapie szkolnym konkursu czytelniczego Mól Książkowy „W dorastaniu nie ma drogi na skróty”
„Anioły i demony” D. Brown – Zakupione na Wielkanoc
„ Pompeja Polska” J. Fogel – Nagroda za wyróżnienie w konkursie „Widokówka z Muzeum”
„Mistrzowie malarstwa polskiego XIX w.” Praca zbiorowa - dołączone do świadectwa (nagroda za nie
„Ale Historia” praca zbiorowa - Nagroda za wyróżnienie w konkursie „Widokówka z Muzeum”

Dalej w kolejce stoją konkursy czytelnicze i nie tylko
 a więc :

~  Szkolny konkurs czytelniczy: Twórczość Doroty Terakowskiej –  III miejsce
~  Szkolny etap konkursu powiatowego – I miejsce i przejście do następnego etapu 
    w konkursie „ W dorastaniu nie ma drogi na skróty”
~  I miejsce w Powiatowych Mistrzostwach w Szachy i udział w Mistrzostwach
    Województwa oraz III w Powiatowych Mistrzostwach w Warcaby
~ Wyróżnienie w Ogólnopolskim konkursie plastycznym „Widokówka z muzeum” za
    indywidualizm i oryginalny pomysł
~ Udział w Ogólnopolskim konkursie plastycznym „ Darujmy światu pokój”
~ Udział w 2 konkursach języka niemieckiego
~ Udział w konkursie Wiedzy o Wielkopolsce – etap powiatowy i rejonowy

 Do książek, które chce przeczytać podczas wakacji należy:

 Musierowicz Małgorzata –„Dziecko piątku”
Daniel Senderek – „ SMS. Słowa mają siłę”
Pullman Philip – „Mroczne materie - Magiczny nóż”
Pullman Philip – „Mroczne materie - Bursztynowa luneta”
Paulo Coelho – „Weronika postanawia umrzeć”
Bronte Emily- „Wichrowe Wzgórza”
Dan Brown – „Anioły i demony”
Barbara Rosiek- „Pamiętnik narkomanki”

Karen Liebreich – “ List w butelce”

Musierowicz Małgorzata - „Nutria i Nerwus”
Musierowicz Małgorzata – „Córka Robrojka”
Cecelia Ahern- „P.S. Kocham Cię”
Lessing Doris - Piąte dziecko
Cecily von Ziegesar- „Plotkara”

Informacja z ostatniej chwili

Wczoraj ukończyłam II klasę gimnazjum z wyróżnieniem i 
strasznie wysoką średnią. Mam nadzieje , że w przyszłym roku pójdzie 
mi równie pomyślnie.
----------------------------------------------------------

Bardzo chciałabym podziękować Ecie która pozwoliła mi dodać podobną notkę do swojej.Gratuluje jej także wysokiej średniej i obiecuje że następnym razem postaram się wymyślić coś samodzielnie.
 

9 komentarzy:

  1. Bardzo chciałabym podziękować Ecie która pozwoliła mi dodać podobną notkę do jej.
    Gratuluje jej także wysokiej średniej i obiecuje że następnym razem postaram się wymyślić coś samodzielnie.

    OdpowiedzUsuń
  2. haha to aż musiałaś komentarz usuwać wstydzisz się czy co?? haha

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie ale koleżanka mi pozwoliła wstawić podobną notkę.Po prostu zrobiło mi się przykro że ktoś mnie tak krytykuje. I nawet nie wiem kto. Przepraszam jeżeli cię to uraziło

    OdpowiedzUsuń
  4. Gratuluję :)
    Ja ukończyłam 3 klase gimnazjum, także z wyróżnieniem
    Życzę powodzenia w dalszych latach nauki i recenzowaniu :P

    OdpowiedzUsuń
  5. Kurcze, Ty masz "Anioły i demony" i ja nic o tym nie wiem?! No naprawdę. ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Gratuluję i udziału w konkursach i dobrych ocen ;). Ja nie mam się za bardzo czym pochwalić. No chyba, że głupotę ;P Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  7. Z twoich lektur nie przeczytałam tylko "Pana tadeusza", ale nadrobię to w drugiej klasie:) A co do wakacji - Coelho mam za sobą, Bronte i Rosiek również, a Plotkary nie polecam:P Za Ps. kocham cię zabieram się już chyba od roku:P

    OdpowiedzUsuń
  8. Gratuluję dobrych not na koniec roku. Życzę odpoczynku przed trzecią klasą i miłego czytania

    OdpowiedzUsuń
  9. Serdeczne gratulację za wysoką średnią i wiele wyróżnień. Pozdrawiam i zapraszam na mojego bloga.

    OdpowiedzUsuń

Mały ślad po Tobie = Wielki uśmiech na mojej buzi ;)