niedziela, 20 maja 2012

Meme oTAGowana! ^^

Przyznam się, że kiedy zobaczyłam tą zabawę bardzo mi się spodobała. Tym bardziej byłam uradowana, kiedy zobaczyłam, że sama zostałam oTAGowana ;) Wszystko zawdzięczam Klaudii i Literanovej – bardzo dziękuję Wam dziewczyny i w końcu zabieram się za odpowiadanie na pytania ;D

Pytania od Klaudii

1.Ulubiona książka? Dlaczego?
Wiele jest książek, które czytałam i również mam wielu ulubieńców. Czy to w danym gatunku, czy w danym okresie mojego życia. Taką perełką minionych miesięcy jest „W zapomnieniu” Agnieszki Lingas-Łoniewskiej - lektura, która z każdą stroną uczyłam mnie jak żyć ;)

2.Masz jakieś zwierzęta w domu? Jakie?
Mam kilka zwierzątek, jednak nie mieszkają one ze mną w domu. Jest to pies Odi (na cześć jamnika z Garfielda, choć mój nim nie jest), urocza, ale zadziorna kicia Rózia, którą kocham nad życie, a ona uwielbia swoją Panią i kilka kur. Tata hoduje też rybki, a u dziadka w ogrodzie są jeszcze ule z pszczołami ;)

3.Uprawiasz jakieś sporty? A może wolisz oglądać je w telewizji. Jeśli tak to jakie?
Sporty uprawiam raczej w celach rekreacyjnych, nie żebym trenowała coś konkretnie. Chyba, że... Ale szachów raczej nie nazwiemy „prawdziwym” sportem, mimo że emocje są zawsze ogromne ;) Uwielbiam za to oglądać wszelkie dyscypliny. Moim konikiem jest piłka nożna – zawzięcie kibicuję Poznańskiemu Lechowi. Z chęcią oglądam też poczynania polskich siatkarzy czy piłkarzy ręcznych. Siadam też przed telewizorem, kiedy tata ogląda galę boksu (oczywiście jestem za Adamkiem) czy KSW (tutaj pozostaje wierna Mamedowi Khalidovowi). Interesują mnie też zmagania skoczków narciarskich czy Formuła 1. Stronię raczej od hokeja czy golfa. Nie przyglądam się też koszykówce, chyba, że rozchodzi się o zmagania moich kolegów ze szkoły ;)

4.Ulubiony autor książek?
Autor? Wolałabym wymienić autorkę. W tym wypadku zawsze i wszędzie: Małgorzata Musierowicz ;D

5.A ulubiony kolor?
Niebieski, niebieski, niebieski!

6.Jeśli miałbyś/miałabyś wziąć ze sobą na bezludną wyspę cztery rzeczy, co by to było?
Jeden – stos dobrych książek. Albo nie skrzynka, Albo całą ciężarówkę ;)
Dwa - Komputer, żebym mogła pisać recenzje i prowadzić dalej bloga.
Trzy – kartki i długopisy, żebym mogła pisać listy do moich przyjaciół.
Cztery – drugiego człowieka, z którym mogłabym nie tylko porozmawiać, ale też pokłócić się jak to w życiu bywa ;D

7.Masz ulubiony film? Jaki?
Razem z siostrą i tatą, bądź sąsiadką (w wieku siostry) przynajmniej raz w tygodniu/ raz w ciągu dwóch tygodni urządzamy sobie seans filmowy, więc trudno wybrać ulubiony. Mam jednak sentyment do trzech starszych filmów: „La Bamby”, „Dirty Dancing” i „Kogla-mogla”

8.Kiedy czytasz najchętniej? Pora dnia.
Najczęściej czytam wieczorem, często leżąc w łóżku.

9.W jakiej pozycji czytasz?
W każdej. Czy to na leżąco, siedząc na krześle ;)

10.Co musisz mieć podczas czytania pod ręką? Notatnik, szklanka wody, czy może nic?
Lubię mieć pod ręką ołówek i moją zakładkę, na której zapisuje cytaty oraz szklankę wody lub gorącej herbaty.

11.Dlaczego zacząłeś/zaczęłaś prowadzić bloga z recenzjami książek?
Do założenia bloga namówiła mnie moja przyjaciółka Eta. Miałam na nim wyrażać krótko swoje opinie na temat przeczytanych pozycji. Kilku zdaniowe wypowiedzi przerodziły się w coś na kształt recenzji, a blog stał się dla mnie moich drugim domem ;)

Pytania od Literanovej

1. Jaką przygodę znaną z książki chciałabyś/chciałbyś przeżyć na własnej skórze?
Może i jestem szalona, ale chciałabym przeżyć taką gonitwę pełną napięcia jak w „Liście” Asi Bujak. Lubię mocne emocje, dlatego zaraz obok tej przygody miałbym ochotę na tak gorącą i silną miłość jak w „W Zapomnieniu” Agnieszki Lingas-Łoniewskiej ;)

2. Czy jest jakiś bohater literacki, do którego jesteś podobna/-y (pod względem charakteru, oczywiście)?
Znalazłoby się pewnie kilku bohaterów, którzy są tak uparci jak ja, nawet w ważnych sytuacjach, a jednocześnie uwielbiają pomagać innym ;)

3. Jaką książkę od zawsze chciałaś/-eś przeczytać, ale jeszcze Ci się to nie udało?
Pierwszą część Harrego Pottera. Strasznie nie mogę się przekonać do tej serii i przyznaję, że nawet próbowałam czytać „... Kamień Filozoficzny”, ale odpadłam po kilkunastu stronach. Ponownie planuję się zmierzyć z tą pozycją w tegoroczne wakacje.

4. Próbujesz swoich sił w pisaniu czy tylko czytasz?
Mówiąc krótko: Również piszę. W głowie mam kilkanaście historii, a jedną tworzę aktualnie z dnia na dzień.

5. Czy jest jakaś okładka, którą uważasz za wyjątkowo udaną?
Uwielbiam okładkę „Zakładu o miłość” - ona jest po prostu nieziemska.

6. Gdybyś mógł/mogła sprawić, że powstanie jeszcze jeden tom dowolnie wybranej serii książek, jaki cykl by to był?
Przyznam – nie mam pojęcia. Mogłabym powiedzieć, że Jeżycjady, jednak wiem, iż „McDusia” niedługo ma ujrzeć światło dzienne ;)

7. Jaka książka Twoim zdaniem miała ogromny potencjał, ale jej wykonanie zawiodło?
Z racji, że interesuje się piłką nożną, liczyłam na perfekcyjną pozycję Bogusława Zalcmana. Ona jednak była tylko dobra.

8. Czy byłaś/-eś kiedykolwiek na spotkaniu z pisarzem? Jeśli tak - opisz je pokrótce, jeśli nie - jakiego autora chciałabyś/chciałbyś spotkać?
Byłam już na kilku spotkaniach autorskich: Z Panią Ewą Nowak, Anną Onichimowską, Krzysztofem Koziołkiem... Na każdym z tych spotkań mogłam poznać nie tylko książki danego pisarza, ale również samego autora ;) Spotkania z dwoma pierwszymi Paniami są pisane na blogu, a z Panem Koziołkiem – będzie niebawem.

9. Wzruszasz się czasem, czytając książki?
Jestem bardzo wrażliwą osobą, ale wymagającą czytelniczką. Na razie płakałam podczas lektury trzech pozycji: „Złodziejki książek”, „Zaufać” i „W Zapomnieniu” ;)

      1. Jaka jest książka, którą zaczęłaś/zacząłeś czytać, ale nigdy nie skończyłaś/-eś? 
        Już wyżej pisałam - „Harry Potter i Kamień Filozoficzny”.
11. Kto z Twojego najbliższego otoczenia także jest molem książkowym?
Tata, siostra i najlepsza przyjaciółka – Eta.

Sama pytań nie zadaje i nie typuję osób – nie mam pojęcia kto nie został jeszcze oTAGowany ;P

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Mały ślad po Tobie = Wielki uśmiech na mojej buzi ;)